8 sposobów na poprawienie wyników wyszukiwania w GoogleWyszukiwarka Google to przydatne narzędzie do wyszukiwania informacji, ale nie jest doskonała. Czasami wyniki, które otrzymujesz, są niedokładne lub nieistotne, co może być frustrujące. Na szczęście istnieje kilka prostych sposobów na poprawienie wyników wyszukiwania Google i uzyskiwanie bardziej przydatnych i dokładnych wyników za każdym razem, gdy z niego korzystasz. Dla każdego, kto regularnie korzysta z wyszukiwarki Google, jej zdolność do szybkiego odpowiadania na pytania i znajdowania informacji jest jedną z rzeczy, które sprawiają, że jest ona tak popularna. Zbyt często jednak otrzymujemy nieistotne wyniki, spamerskie witryny reklamowe i linki do witryn o niskiej jakości treści i wartości. Na szczęście jest kilka prostych rzeczy, które można zrobić, aby poprawić jakość wyników wyszukiwania Google za każdym razem, gdy się z niego korzysta.

Bądź bardziej szczegółowy w swoich wyszukiwaniach

Jeśli szukasz informacji i otrzymujesz zbyt wiele wyników, spróbuj zawęzić zakres wyszukiwania, aby uzyskać bardziej szczegółowe wyniki. Na przykład, jeśli szukasz czegoś, o czym ostatnio słyszałeś, ale nie możesz sobie przypomnieć nazwy, użyj terminu "recall", aby uzyskać bardziej szczegółowe wyniki. Czasami jednak zawężenie wyszukiwanych haseł może prowadzić do uzyskania mniejszej liczby wyników odpowiadających poszukiwanym treściom. Jeśli tak się stanie, spróbuj otworzyć stronę wyników wyszukiwania Google i kliknąć łącza u góry z napisem "Zaawansowane" lub "Szerokie". Załóżmy na przykład, że szukasz informacji o sadzeniu ogrodu, ale otrzymujesz wiele niepowiązanych ze sobą wyników. Jeśli klikniesz "Zaawansowane" i "Pokaż sugestie wyszukiwania", możesz zawęzić wyszukiwane hasła (np. "ogrodnictwo zimą" lub "najlepsze warzywa do uprawy").

Sprawdzanie autentyczności strony

Jeśli korzystasz z ważnej witryny i nie chcesz, aby wyświetlane informacje wprowadzały w błąd, możesz sprawdzić jej uwierzytelnienie. To pokazuje, że witryna jest tym, za kogo się podaje, i została zweryfikowana jako autentyczna. Najprostszym sposobem jest skopiowanie i wklejenie adresu URL witryny, którą chcesz sprawdzić, do aplikacji Authenticator na pasku wyszukiwania Google. Gdy aplikacja zweryfikuje witrynę, zamiast ostrzeżenia zobaczysz niebieski przycisk autentyczności. Na przykład jeśli chcesz dwukrotnie sprawdzić, czy CNN jest prawdziwa, wpisz "CNN authenticator" w pasku wyszukiwania Google i kliknij przycisk CNN authenticator. Pojawi się zielony przycisk oznaczający, że witryna jest autentyczna.

Nie polegaj na Featured Snippets Google

Featured snippets to ramki z informacjami, które pojawiają się, gdy wykonujesz wyszukiwanie w Google. Chociaż są one przydatne, często nie są dokładne. Z reguły powinieneś dwukrotnie sprawdzić ich wyniki i upewnić się, że są one zgodne z tematem, ponieważ mogą nie odpowiadać temu, czego faktycznie szukasz. Na przykład, jeśli w wyszukiwarce Google wyszukasz nazwisko sławnej osoby, wyróżniony fragment będzie prawdopodobnie zawierał jej biografię. Jeśli jednak szukasz najnowszych wiadomości o tej osobie, będziesz chciał kliknąć zakładkę "Wiadomości" u góry listy wyników, aby uzyskać bardziej aktualne informacje. Nie polegaj na featured snippets, aby mieć pewność, że znajdziesz informacje, których szukasz.

Korzystaj z filtrów i narzędzi Google, aby zawęzić swoje wyniki

Czasami wyniki wyszukiwania Google są zbyt ogólne i otrzymujesz zbyt wiele nieistotnych wyników. Jeśli tak się dzieje, możesz użyć filtrów i narzędzi wyszukiwania Google, aby zawęzić wyniki i uczynić je bardziej szczegółowymi. Aby z nich skorzystać, wpisz szukaną frazę w pasku wyszukiwania Google, kliknij kartę "Narzędzia" po prawej stronie i wybierz filtry, które najbardziej pasują do wyszukiwanych haseł. Na przykład, jeśli chcesz znaleźć włoską restaurację, wpisz w pasku wyszukiwania "włoskie restauracje" i kliknij filtr "Żywność". Wyświetlona zostanie lista włoskich restauracji w Twojej okolicy. Możesz także skorzystać z narzędzi Google, aby zawęzić wyniki wyszukiwania. Jeśli na przykład chcesz znaleźć włoską restaurację w niewielkiej odległości od swojego domu, wpisz szukaną frazę w pasku wyszukiwania Google, kliknij kartę "mapa" po prawej stronie i wybierz filtr "Odległość".

Używaj różnych wyszukiwarek (i języków)

Wyniki wyszukiwania w Google są często oparte na popularności i czasami mogą być niedokładne. Aby uzyskać inne wyniki, spróbuj poszukać tej samej rzeczy w różnych wyszukiwarkach (np. Bing, Yahoo itp.). ). Można także spróbować wyszukiwać w różnych językach, aby uzyskać inne wyniki. Na przykład, załóżmy, że chcesz znaleźć najnowsze wiadomości na temat Brexitu. Jeśli wyszukasz w Google hasło "Brexit news", otrzymasz informacje o wyszukiwarce, a nie o sytuacji politycznej. Jeśli natomiast wyszukasz to samo hasło w wyszukiwarce Bing, otrzymasz bardziej aktualne informacje o sytuacji politycznej w związku z Brexitem. Możesz także spróbować wyszukać tę samą informację w różnych językach. Jeśli wpiszesz hasło "Brexit" w pasku wyszukiwania Google, otrzymasz inne wyniki niż w przypadku wpisania hasła "Brexit" w pasku wyszukiwania Bing. Mimo że wyniki mogą być różne, zauważysz też, że są w różnych językach.

Zainstaluj oprogramowanie blokujące reklamy

Reklamy mają wpływ na wyniki wyszukiwania w dowolnej wyszukiwarce, w tym w Google. Możesz poprawić swoje wyniki wyszukiwania w Google, instalując na komputerze oprogramowanie blokujące reklamy. Na przykład jeśli używasz przeglądarki Google Chrome, możesz zainstalować wtyczkę AdBlock Plus. Po jej zainstalowaniu zobaczysz mniej reklam, a te, które zobaczysz, będą mniej natrętne. Uzyskasz też dokładniejsze i bardziej trafne wyniki wyszukiwania, ponieważ oprogramowanie zablokuje wyświetlanie spamerskich witryn. Oprogramowanie blokujące reklamy to prosty sposób na zwiększenie efektywności, dokładności i użyteczności wyszukiwań w Google.

Wyszukiwarka Google jest użytecznym narzędziem do znajdowania informacji, ale nie jest doskonała. Czasami otrzymywane wyniki są niedokładne lub nieistotne, co może być frustrujące. Na szczęście istnieje kilka prostych sposobów na poprawienie wyników wyszukiwania Google i uzyskiwanie bardziej przydatnych i dokładnych wyników za każdym razem, gdy z niego korzystasz.