Najlepszy układ hamulcowy dla Ciebie będzie zależał od rodzaju jazdy, jaką prowadzisz. Jeśli jeździsz regularnie z dużą prędkością, prawdopodobnie będziesz potrzebował układu hamulcowego, który poradzi sobie z ekstremalnymi temperaturami. Jeśli regularnie jeździsz z małymi prędkościami, prawdopodobnie będziesz potrzebował układu hamulcowego, który nie wytwarza dużego ciśnienia. Jeśli regularnie jeździsz z niewielką prędkością i w ruchu ulicznym typu stop-and-go, możesz chcieć zainwestować w układ hamulcowy, który nie wymaga od kierowcy użycia dużej siły. Jeśli regularnie jeździsz z dużą prędkością po autostradzie, możesz chcieć zainwestować w układ hamulcowy, który poradzi sobie z ekstremalnymi temperaturami.
Systemy hamulców bębnowych
Jeśli hamulce tarczowe są rodzajem układu hamulcowego, który polega na ciśnieniu do aktywacji, to hamulce bębnowe polegają na ciśnieniu i tarciu. Hamulce bębnowe mają zestaw szczęk, które opierają się o obracający się bęben. Bęben jest umieszczony wewnątrz cylindra. Kiedy uruchamiasz hamulce, cylinder ściska bęben, co z kolei popycha szczęki do bębna i powoduje tarcie. W wyniku tarcia powstaje ciepło, ale ponieważ bęben i szczęki znajdują się wewnątrz cylindra, ciepło nie przenosi się na resztę samochodu. Hamulce tarczowe są bardziej skuteczne niż bębnowe pod wieloma względami: Są mniej podatne na przegrzanie, są łatwiejsze w naprawie, a także są lżejsze niż hamulce bębnowe.
Podciśnieniowe systemy wspomagania hamulców
Podciśnieniowy układ hamulcowy to rodzaj układu hamulcowego, który wykorzystuje silnik samochodu do zasilania hamulców. System wykorzystuje podciśnienie silnika do wytworzenia ciśnienia powietrza, które dociska klocki hamulcowe do wirników. Istnieją dwa sposoby instalacji układów hamulcowych wspomaganych podciśnieniem. Jednym ze sposobów jest zainstalowanie pompy napędzanej przez silnik, która przenosi podciśnienie z silnika do układu wspomagania hamulców. Innym sposobem jest zainstalowanie zbiornika podciśnienia, który przechowuje podciśnienie, a następnie uwalnia je powoli do wspomagania. W obu przypadkach podciśnienie jest wykorzystywane do wytworzenia większego ciśnienia wewnątrz wspomagania hamulców, co z kolei powoduje większy nacisk na klocki hamulcowe.
Hydrauliczne układy hamulcowe
Hydrauliczny układ hamulcowy jest najbardziej rozpowszechnionym typem układu hamulcowego. Układ ten wykorzystuje płyn hydrauliczny do wytworzenia ciśnienia w hamulcach. Hydrauliczne układy hamulcowe mają zazwyczaj dwa zbiorniki, które zawierają dwa różne rodzaje płynów: jeden dla hamulców i jeden dla mechanizmu kierowniczego. Hydrauliczne układy hamulcowe są skomplikowane, co oznacza, że są trudniejsze do naprawy. Są również cięższe niż inne rodzaje układów hamulcowych. Są jednak bardzo skuteczne w zatrzymywaniu samochodu, ponieważ mają duże ciśnienie.
- Admin