Marketing jest podstawową funkcją każdego biznesu. Bez względu na to, jaki jest Twój tytuł lub jaki jest Twój zakres obowiązków, jesteś odpowiedzialny za tworzenie popytu na produkty i usługi Twojej firmy. Ci, którzy opanowali umiejętności marketingowe, mają większe szanse na awans w firmie i sukces swoich projektów. Marketing to coś więcej niż tylko reklama; to zrozumienie swoich klientów i ich potrzeb. Skuteczny marketer musi być elastyczny i umieć uczyć się na sukcesach i porażkach innych.
Marketer musi być również analitykiem danych
Jeśli jesteś marketerem, który skupia się tylko na emocjonalnej stronie marketingu, wykonujesz swoją pracę bardzo słabo. W pewnym momencie będziesz musiał współpracować z zespołem zajmującym się danymi i analityką, a jeśli nie potrafisz przekazać swoich pomysłów i potrzeb ludziom skupionym na danych, znajdziesz się w sytuacji, w której będziesz bardzo sfrustrowany.
Twój zespół danych będzie niezbędny dla Twoich wysiłków marketingowych, ponieważ próbujesz dowiedzieć się, jakie kampanie działają najlepiej i co klienci wolą. Będziesz ich również potrzebował, aby pomóc Ci przewidzieć przyszłe trendy, które mogą wpłynąć na Twój rynek i pomóc Ci znaleźć nowe sposoby dotarcia do odbiorców bez wydawania fortuny. Analiza danych jest krytyczną umiejętnością dla zespołów marketingowych i chociaż różni ludzie mają różne specjalizacje, twoim największym zadaniem będzie opanowanie komunikacji z zespołem ds. danych.
Praca marketera to nie tylko reklama
Marketerzy postrzegają siebie jako odpowiedzialnych za wszystko, od oceny bieżącej strategii marketingowej do tworzenia materiałów sprzedażowych, definiowania personaliów odbiorców i tworzenia map drogowych produktów. Większość pracy marketera to nie reklama, to planowanie, tworzenie i monitorowanie kanałów komunikacji z klientami i prospektami. Twoim zadaniem jest wykorzystanie wszystkich środków marketingu, rozwoju produktu i sprzedaży, aby stworzyć popyt na swoje produkty i usługi. Oznacza to, że musisz stale oceniać swoje działania marketingowe i dokonywać niezbędnych zmian, aby zmaksymalizować zwrot z inwestycji swojej firmy.
Skuteczni marketerzy zawsze myślą o kolejnej kampanii lub inicjatywie. Nie czekają, aż pojawią się problemy; tworzą rozwiązania oraz nowe produkty i usługi, które pomagają rozwiązać problemy klientów, zanim jeszcze dowiedzą się, że je mają.
Najważniejsza umiejętność, jaką powinni opanować marketerzy
Jak się dowiedziałeś, marketerzy mają wiele umiejętności, które muszą opanować. Ale jest jedna umiejętność, która jest najważniejsza dla marketerów do posiadania: zdolność do uczenia się, jak się uczyć. Jako marketer, prawdopodobnie będziesz odpowiedzialny za zarządzanie wieloma różnymi kampaniami w trakcie swojej kariery. Będziesz musiał wiedzieć, jak mierzyć ich sukces i jak je ulepszać. Będziesz również prawdopodobnie odpowiedzialny za badanie wzorców i zachowań zakupowych swoich klientów, aby lepiej zrozumieć, jak do nich dotrzeć i sprzedać im swoje produkty i usługi.
Niezbędną umiejętnością dla marketerów jest zdolność do bycia elastycznym i umiejętność szybkiego dostosowania się do nowych wyzwań. Najlepsi marketerzy to ci, którzy potrafią uczyć się na sukcesach i porażkach swoich kolegów i poprzedników.
- Admin